Hjem / SOS Børnebyerne

SOS Børnebyerne

SOS BØRNEBYERNE HAR TAGET SKRIDTET UD I SKYEN FOR AT KUNNE ARBEJDE PÅ SAMME MÅDE KLODEN RUNDT

SOS Børnebyerne ønskede en kontorløsning, der gav medarbejderne mulighed for altid at arbejde på samme måde, uanset hvor i verden de måtte befinde sig. Samtidig prioriterede de datasikkerhed højt. Endelig kunne de udskifte fysiske servere med en billigere løsning i skyen.

KIMO har samarbejdet med SOS Børnebyerne siden 2008. Og som en af de allerførste NGO’er migrerede de over på Office365 for at opnå en bedre, billigere og mere sikker løsning.

Kimo er virkelig dygtige og deres medarbejdere er meget kompetente og servicemindede. De yder en super hurtig service, hele døgnet rundt, og de løser alle former for IT-opgaver. Hver gang en opgave er blevet løst, følger medarbejderen opgaven til dørs, og tjekker op på om alle er tilfredse med det udførte arbejde. Alle opgaver bliver løst med største omhyggelighed. Vi har aldrig haft en bedre og mere engageret IT-partner, og de er ikke blot dygtige og engagerede, de er også blandt de billigste.

– Mads Klæstrup Kristensen, Adm. direktør, SOS Børnebyerne

Samme sparringspartner og udførende på IT-udvikling

I dag fungerer KIMO som IT-afdeling på kontoret på Vesterbro. KIMO assisterer med IT-support og IT-service i det daglige. To dage om ugen møder brugerne den samme IT-supporter onsite. Derudover kan brugerne dagligt kontakte KIMO Helpdesk remote i arbejdstiden. På den måde kender brugerne deres IT-afdeling, ligesom der altid er adgang til support.

Ud over den daglige IT-drift, er KIMO strategisk sparringspartner og udførende på de IT-udviklingsprojekter, som SOS Børnebyerne finder det nødvendigt at gennemføre. I dialogen kan SOS Børnebyerne høste fordelen af, at KIMO har erfaringer med forskellige IT-projekter i andre NGO og organisationer. Og når IT-projektet rulles ud, sker det i et trygt miljø, hvor brugerne i forvejen kender KIMO.

SOS Børnebyerne prioriterer således at følge med IT-udviklingen. Og det har altså givet åbenlyse fordele med en arbejdsplads, der strækker sig over mange lande. For en NGO tæller det imidlertid også, at prioriteringen har givet økonomiske fordele undervejs.

Scroll to Top