Hosting Management

Hosting Management

Har du brug for hjælp?

Data er livsnerven i enhver kundes eksistens

At være ansvarlig for en kundes data er mere end en blot en tillidssag. KIMO bliver årligt revideret af et eksternt revisionsfirma. Vi bliver målt på om vi lever op til de processer og standarder, branchen stiller til os.

Så når man siger at tillid er godt, men kontrol er bedre tør KIMO godt blive kontrolleret. Vi beder selv og viser gerne vores revisionserklæringer.

Så når vi siger at kundens data er lige så vigtige for KIMO som for kunden har vi andres ord for at det er rigtigt.
Udover vores eksterne kontrol samarbejder KIMO med Danmarks største og bedste hostingcenter for at sikre vores kunders data.

Kontakt


Nicolai Hviid

Hosting ansvarlig & IT-konsulent

Mobil: 22 64 22 19

E-mail: nicolai@kimo.dk

Hosting hos Danmarks største og bedste datacenter

Kunderne hoster enten selv deres servere, eller hos deres nuværende leverandør. Ved overgang til KIMO som ny leverandør, vil hosting af kundens produktions- og testservere ske i KIMO-regi. Det endelige setup og endelige pris på hosting afhænger af dagsaktuelt forbrug i kundens hosting setup.

KIMO’s Hosting ligger i en af Danmarks største og bedste Datacenter, nemlig hos Nianet/GlobalConnect i Glostrup Ejby.

KIMO har fået bygget en B2B-løsning sammen med Nianet, hvilket sikrer KIMO en solid, skalerbar Private Hosted Cloud, som vi kan ”skrue op og ned” for efter behov.

KIMO’s backup er Streamet til Nianet/GlobalConnects datacenter i Tåstrup. Dermed er alt sikret på 2 lokationer.

Backup af vores hosting-miljø bliver sendt til Taastrup-lokation. Ved ønske om yderligere sikring fra kundens side, kan data replikeres til flere lokationer.

 

Drift og support af servere

Aftalen indbefatter overvågning og logning, patching og opdatering, performanceoptimering osv.

  1. I KIMO’s hosting-setup anvender vi altid Microsoft best practise og følger deres OS Lifecycling.
  2. Overvågning, logning, patchning, opdatering samt performanceoptimering sker alt sammen via Atera, som sammensætter disse services for KIMO, herunder rapportering heraf
  3. Konfigurering og deploy af ændringer vil ske som changes, bestilt af kunden eller udført af KIMO som følge af dårlig performance på servere
  4. License compliance rapporter kan trækkes via Atera og dermed give kunden det fulde overblik over deres licensforbrug.
  5. KIMO benytter i dag VEEAM til backup af det hostede setup og kan restore enten bestilt af kunden eller udført af KIMO efter behov.
  6. KIMO vil være SPoC på alle kundens applikationsleverandører og sikre konstruktiv dialog mellem alle parter

KIMO tilbyder en ensartet og proportionel pristruktur på hosting.  KIMO sikrer dermed en konkurrencedygtig fastprisstruktur. Fordelen herved, er, at der ikke tilkommer ekstra udgifter. Kunden ved, hvad det præcise IT-forbrug er hver måned. 

Den endelig pris på hosting afhænger af dagsaktuelt forbrug i DM’s hostingsetup (CPU, Memory, Diskplads samt Backupvolumen).

Relaterede produkter

Support Management
Support Management

KIMO bliver kundens IT-afdelingen

Service Management
Service Management

Effektive driftsløsninger på IT