Danske Hospitalsklovne
Et stærkt samarbejde mellem KIMO & Danske Hospitalsklovne
En IT-løsning tilpasset unikke behov
“KIMO investerede ressourcer i at forstå, hvad Danske Hospitalsklovne er for en størrelse, og hvad der gør vores organisations behov særlige.” – Heidi Bornholdt
IT er afgørende for Danske Hospitalsklovne – fra kommunikation og IT-sikkerhed til licens- og omkostningsstyring. Organisationen stod over for en større IT-udfordring, og det var vigtigt at finde en partner, der kunne sikre en stabil, sikker og brugervenlig hverdag.
Et stærkt og forstående partnerskab


Når man arbejder med børn og unge i sårbare situationer, skal IT fylde så lidt som muligt. KIMO sørgede for en problemfri opstart og tilbød en omkostningsfri onboarding til organisationen, hvor sikkerhed og drift blev optimeret. Målet var at skabe en stabil IT-løsning, der ikke krævede ekstra ressourcer fra organisationen, men som gav mere værdi til organisationens formål.
Fra manuel brugerstyring til en smartere platform
Danske hospitalsklovne havde en ekstern betalingsplatform med manuel brugerstyring og begrænset brugervenlighed. KIMO hjalp med at skifte til en mere effektiv, allerede betalt platform, hvor brugerstyringen blev automatiseret.
Det gav en ensartet og smidig løsning, der fungerer på tværs af enheder og styrker den daglige kommunikation i organisationen.
En onboardingproces der gjorde en forskel
Sikre rammer i nye lokaler
“Vores interne IT-ressourcer er begrænsede og derfor er det en gave med KIMO. Det betyder meget, at vi er flere der føler et ansvar for at drifte et miljø med 140 brugere, på en myriade af forskellige platforme, licenspakker og devices.”
Da Danske Hospitalsklovne flyttede til nye lokaler på Rentemestervej i København, hjalp KIMO med at etablere en sikker og stabil IT-infrastruktur. Projektet blev i samarbejde styret i mål med etablering af 50 fysiske arbejdspladser og etablering af et driftssikkert netværk, der tilgodeser organisationen mange forskellige netværks- og IT-behov.
Arbejdspladsen blev optimeret i forbindelse med flytningen og alle organisationens medarbejdere kunne uforstyrret arbejde sikkert og effektivt videre fra første dag.
Licenser kan være en stor økonomisk post for NGO’er.
“Som NGO er der begrænsede økonomiske midler – også til IT. KIMO er en stærk partner på en rejse hvor den økonomiske bevidsthed fylder”
KIMO gennemgik Danske Hospitalsklovnes eksisterende licenser og optimerede dem, så de matchede organisationens behov. Det skabte både økonomiske besparelser og øget IT-sikkerhed. Med en mere strømlinet IT-løsning kunne Danske Hospitalsklovne frigive flere midler til deres vigtigste arbejde – at bringe glæde og nærvær til børn og unge på landets hospitaler.
Bedre sikkerhed og flere ressourcer til kerneopgaver
Samarbejdet mellem KIMO og Danske Hospitalsklovne er mere end en IT-løsning – det er en løbende proces, hvor systemer og behov justeres i takt med organisationens udvikling.
Med en fastprisaftale og løbende support er Danske Hospitalsklovne altid sikret den IT-hjælp, de har brug for – både nu og i fremtiden.