Corona-beredskab i KIMO

Corona-beredskab i KIMO

Har du brug for hjælp?

Maj 2020

KIMO fortsætter med udvidet aften- og weekendsupport

KIMO Helpdesk fortsætter med aften- og weekendsupport frem til og med august 2020

Vi oplever, at de fleste virksomheder og organisationer i disse uger er på vej til at bemande kontorerne igen, om end ikke på fuld styrke, så måske for halv kraft – med resten derhjemme. Hjemmearbejdspladserne har de fleste steder fungeret efter positive forventninger. Hvor vi i de første 2-4 uger af nedlukningen af Danmark havde nok at se til med at etablere arbejdsstationer i privaten, har KIMO Helpdesk i de senere uger bevæget sig over mod den gængse support, såsom genopkobling på arbejdspladsen eller brugeradministration.

Selv om vi alle forventer og håber på noget større aktivitet på arbejdspladserne, så fortsætter KIMO sommeren over – indtil og med august – med vores udvidede åbningstid for alle kunder – uden beregning. Vi har endvidere tilbudt NGO’er uden omkostninger at hjælpe fra vores helpdesk, hvilket nogle allerede har taget imod.

Kontakt KIMO Helpdesk via helpdesk@kimo.dk eller på tlf. 70260072:

  • Alle hverdage (Mandag-fredag), kl. 08.00-21.00
  • Weekend (Lørdag-søndag), kl. 10.00-18.00

 

Gratis support til NGO'er fortsætter, mens Danmark er lukket 

Vi ved i KIMO gennem vores samarbejder med mange NGO’er, at jeres situation på flere fronter opleves særdeles vanskelig lige nu. Derfor vil vi gerne hjælpe jer med gratis support i samme tidsrum. Kontakt os her.

Vi kan i udgangspunktet ikke tilbyde jer at komme fysisk ud til jer, endsige at ændre jeres IT-setup (uden om jeres evt. IT-samarbejdspartner). Men vi tilbyder at give support til medarbejdere på Officepakken, brug af Teams, sikkerhed, internetopkobling m.m.

 

Vær opmærksom på IT-sikkerhed

Det netop er nu, at jeres IT-awareness og -sikkerhed kommer på prøve, specielt når kontoret er rykket hjem i privaten.  De vigtigste forholdsregler findes på Center for Cybersikkerheds hjemmeside

I øvrigt anbefaler vi:

  • Vær opmærksom på fjernadgangen til systemerne hjemmefra – altså er forbindelsen sikker
  • Test at din fjernadgang virker, så eventuelle problemer kan afhjælpes med det samme.
  • Brug de værktøjer og kommunikationskanaler din arbejdsplads stiller til rådighed, og husk at sikkerhedspolitikkerne også gælder, når du arbejder hjemmefra. Vær for eksempel opmærksom på regler for brug af f.eks. private mailkonti og filudvekslingstjenester.
  • Hvis din arbejdscomputer ikke holdes opdateret automatisk, skal du huske at holde den opdateret selv. Eller kontakt KIMO Helpdesk
  • Vær opmærksom på evt. falske mails eller sms, som du modtager under dække af nyheder om corona.
  • Husk endelig at beskytte den fysiske adgang til din arbejdscomputer, når du arbejder hjemmefra.

 

Hjælp til hjemmearbejdspladsen

Vi møder brugere, som fortæller, at samtaleoplevelsen på møder via mobiltelefonen ikke er så god derhjemme som på kontoret. Det kan skyldes mobildækningen eller måske udstyret som headset. Man kan med fordel i stedet for ringe via wifi, altså via Microsoft Teams (som en del af Office 365-pakken). I kan se her, hvordan man gør her: https://products.office.com/da-dk/microsoft-teams/download-app

  • I det omfang kunderne ønsker akut assistance til overgangen fra midlertidig ”nedlukning” til etablering af hjemmearbejdspladser, står vi ligeledes til rådighed – tag fat i jeres KIMO Team for assistance
  • Vi tager fortsat mod bestillinger af hardware, som fx laptops, mobiltelefoner, headsets mm. på webshop.kimo.dk, som sendes direkte til kunden. 
  • Vi har fortsat bærbare med sleeves, mus og ladere, som vi kan levere med dags varsel. Kontakt Kim Nymann Reiland for at høre om model, pris og levering.

Vi bestræber os på proaktivt at fastholde kontakten til hver enkelt kunde i disse dage for at høre, hvor hjælpen behøves. Hvis der trods beredskabet måtte være spørgsmål eller udækkede behov, så kontakt os her.

 

KIMO Consult