SOS Børnebyerne

SOS Børnebyerne

Har du brug for hjælp?

SOS Børnebyerne har taget skridtet ud i skyen for at kunne arbejde på samme måde kloden rundt

SOS Børnebyerne ønskede en kontorløsning, der gav medarbejderne mulighed for altid at arbejde på samme måde, uanset hvor i verden de måtte befinde sig. Samtidig prioriterede de datasikkerhed højt. Endelig kunne de udskifte fysiske servere med en billigere løsning i skyen.

KIMO har samarbejdet med SOS Børnebyerne siden 2008. Og som en af de allerførste NGO’er migrerede de over på Office365 for at opnå en bedre, billigere og mere sikker løsning.

Kontakt


Kim Nymann Reiland

Ejer & direktør 

Mobil: 25 37 63 16

E-mail: kim@kimo.dk

 

Samme sparringspartner og udførende på IT-udvikling

I dag fungerer KIMO som IT-afdeling på kontoret på Vesterbro. KIMO assisterer med IT-support og IT-service i det daglige. To dage om ugen møder brugerne den samme IT-supporter onsite. Derudover kan brugerne dagligt kontakte KIMO Helpdesk remote i arbejdstiden. På den måde kender brugerne deres IT-afdeling, ligesom der altid er adgang til support.

Ud over den daglige IT-drift, er KIMO strategisk sparringspartner og udførende på de IT-udviklingsprojekter, som SOS Børnebyerne finder det nødvendigt at gennemføre. I dialogen kan SOS Børnebyerne høste fordelen af, at KIMO har erfaringer med forskellige IT-projekter i andre NGO og organisationer. Og når IT-projektet rulles ud, sker det i et trygt miljø, hvor brugerne i forvejen kender KIMO.

SOS Børnebyerne prioriterer således at følge med IT-udviklingen. Og det har altså givet åbenlyse fordele med en arbejdsplads, der strækker sig over mange lande. For en NGO tæller det imidlertid også, at prioriteringen har givet økonomiske fordele undervejs.

KIMO har hjulpet SOS Børnebyerne med

  • Migrering fra egen mailserver til Office 365
  • Migrering fra lokal filserver tiI Sharepoint
  • Etablering og opgradering af Dynamics NAV
  • Skift til multifunktionsprintere
  • Samarbejde om procesudarbejdelse ift. GDPR – processer for brugerrettigheder, håndtering af data
  • Opgradering fra Windows 7 til Windows 10.

Relaterede produkter

Fastprisaftaler
Fastprisaftaler

Med en fastprisaftale ved virksomheden, hvad det præcise IT-forbrug er hver måned.

IT-udviklingsprojekter
IT-udviklingsprojekter

KIMO tilbyder sig som kundens IT-chef i forhold til IT-udvikling og samarbejde med leverandører

Support Management
Support Management

KIMO bliver kundens IT-afdelingen